Ta service, reparasjon eller EU-kontroll på din El-/Hybridbil hos oss

Pr. desember 2021 finnes det over 450 000 elbiler i Norge, og andelen vokser stadig.  Akkurat som fossildrevne biler må de ladbare bilene til EU-kontroll, også kalt periodisk kjøretøykontroll (PKK).

Elbiler baserer seg på vedlikeholdsfrie litium Ion-batterier, og har derfor mindre bevegelige deler enn fossildrevne biler. Dette betyr at elbiler ikke har like mange deler som slites ut og som må sjekkes jevnlig, men man kommer allikevel ikke unna vanlige skader som rust, tekniske feil og slitte bremser. Derfor må elbiler til EU-kontroll like ofte som alle andre biler.

I februar 2022 år åpnet vi kompetansesenteret «Elbilakademiet» i nye lokaler på Skytta. AutoMester har i lengre tid har arbeidet med å etablere et eget senter for fagkompetanse på el- og hybridbiler. Vårt mål er å gi våre mekanikere tilgang på både økt kompetanse, men også kunnskap om riktig og sikker bruk av verktøy, slik at både egen sikkerhet og ikke minst kundens bil blir riktig ivaretatt.

Mange av våre AutoMester verksted tar service, reparasjon og EU-kontroll på El-/hybridbiler
Garantien gjelder selvfølgelig.

Du kan selv søke opp våre Elbil verksteder her

 

FAKTABOKS

  • Elbiler er basert på vedlikeholdsfrie litium ion batterier. Derfor har de færre bevegelige deler enn fossildrevne biler.
  • Pr. desember 2021 finnes det mer enn 450 000 elbiler i Norge.
  • I likhet med fossildrevne biler må elbiler gjennom en EU-kontroll, en såkalt periodisk kjøretøykontroll (PKK).
  • En hybridbil bruker både en forbrenningsmotor og en elektrisk motor som kraftkilder.

relaterte artikler

SE FLERE SAKER